NER = NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS RENDSZERE
NER képezi a magyarországi autokrácia, mint a diktatúra egyik formájának népi felhatalmazáson nyugvó keretrendszerét.
NER az authoriter kormányzás önigazolása. A NER rendszerképző elemei az új felső tízezer, mint a hatalom legfőbb haszonélvezői (“fidesz kötődésű értelmiségiek, akik megszervezték a lojális tömeget és vezetésükkel elfoglalták az államot, majd pedig NER-biznisz csinálók vagy strómanok lettek”). A NER lojális tömege a társadalom egyharmadát kitevő, nemzetpropagandával lelkesített és ehhez társuló ellenségképekből (Brüsszel-ellenesség, Soros-migránsozás) táplálkozó igen aktív, de tudatlan plebejus rétegek, de ide tartoznak a multinacionális vállalatokkal stratégiai megállapodás keretében relatíve jobb körülmények között foglalkoztatott munkavállalók, valamint az agrártámogatások kedvezményezettjei is. A NER hatalom a társadalom ezen egyharmadának szavazataival tartja fenn a választókerületi rendszer pártalapokon átírt rendszerében kétharmados parlamenti többséget eredményező népképviseleti legitimáción nyugvó hatalmát. A NER tehát 1/3 kisebbség diktatúrája az abból kizárt 2/3 többség felett. A társadalom alsó 2/3-át kitevő nép a NER sértettjei, ide értve a NER politikai elnyomó rendszerének hatásait (szólás és véleményszabadság korlátozása, gyülekezési jog korlátozása), az egzisztenciális köteleken tartott pedagógusok és egészségügyi dolgozók, a munkabér-szolgaságon tartott foglalkoztatottak, a vidéki szegénység közmunka kedvezményezettjei, a vidéki mélyszegénység szociális segélyezettjei és a devizaalapú kölcsönök jövedelem- és vagyonfosztásának áldozatai. A NER az államjogot használja a NER rendszerén kívül eső 2/3-os többség fékentartására, számukra hoz elnyomó törvényeket, míg az 1/3 támogató rétegeket célzott támogatásokkal, diszkriminatív személyi és gazdasági összefonódásokkal, valamint korrupcióval tartja belül a hatalomban. Mindeközben a NER klánjai a hazai közjavak, valamint uniós források és külpolitikai-külkereskedelmi üzletágak jövedelméből követhetetlen, államrezont képező példátlan mértékű vagyonokat halmoznak fel maguknak külföldön, figyelemmel egy esetleges rendszerváltás esetén történő leváltásuk és menekülésük céljára.
NER MEGDÖNTHETETLEN (?)
A NER személyi és anyagi erőforrásai miatt tüntetésekkel, tiltakozásokkal megdönthetetlen. Az autokrácia egyben rendőrállamot is jelent. A parlamenti ellenzék devalválódott, besimult a pénzügyi arisztokrácia ölelő karjaiba. A NER rendszerét a kormányzópárt és befolyása alá vont parlamenti szalon ellenzéke együtt jelenti. A parlamenti ellenzék és parlamenten kívüli civil formációk összeszervezésének Márki-Zay és Hadházy által fémjelzett vonulata teljesen téves politikai szociológiai alapokon építkezik, mert devalválódott politikai pártokat és személyeket próbál összefogni és köszönő viszonyban sincs a NER leváltására egyedül alkalmas néppel, ezért kudarca már most borítékolható. A NER leváltására csak a társadalom alsó 2/3-át kitevő többség lenne képes. Ez a többség azonban a civil teret kitöltő és lefoglaló, a civilek levegőjét rendszabályokkal is elvonó állam hatásaként szétvert, felaprózott, összefogásra alkalmatlan állapotban van. Ez a 2/3 civil szerveződésekkel nem mobilizálható, erőtlen civil szervezeteik példája is ezt mutatja.
NER-ELLENZÉKI KOALÍCIÓ:
AZ ÉRTELMISÉG ÉS A NÉP OSZTÁLYSZÖVETSÉGE
A társadalom alsó 2/3-át kitevő nép önmagát megszervezni nem képes. Nincsen átfogó társadalmi programjuk. Nincsen egységes fellépést biztosító szervezetük. Nincsenek elfogadott vezetőik. A spontán tiltakozásai vagy civil szerveződései a NER leváltására alkalmatlanok. Felesleges kísérletek történnek a Platón által az izgalom = “testis” állapotaként jellemzett tömeg-állapot mozgósítására. A NER leváltásának azonban egyetlen módja az értelmiségi középosztály (különböző liberális frakciói) és a társadalom alsó 2/3-át kitevő nép osztályszövetségének létrehozása. Ez a kulcsa a NER leváltásának. Az osztályszövetség társadalmi céljait és kompromisszumát a következők szerint lehetne felépíteni. Amiben egy NER-ellenzék egyetérhet, az a haza – ideértve az államalkotó magyar, zsidó, roma, nemzetiségi és egyéb etnikumú népcsoportok – megmaradásának érdekvédelme, az EU Alapjogi Charta által tilalmazott munkabér-szolgaság felszámolása, a devizahiteles károsultak perek nélküli kiegyezéses kártalanítása, demokrácia és jogállam, valamint az emberi jogok és alapvető szabadságok, továbbá az Európai Unió alapértékeinek és normáinak helyreállítása hazánkban.
ÉRTELMISÉGI FÓRUM-SOROZAT INDUL
“A Haza Pártja”, mint a fenti célokat követő, ötéves politikai harcban megedződött és megszerveződött közössége kész a NER-ellenzéki koalíció létrehozásában tevőlegesen is közreműködni. Érden (www.festal.hu) 2019. januártól havonta egy alkalommal vasárnapi napon Értelmiségi Fórum sorozatot indítunk a NER vs. demokrácia és jogállam, az értelmiségi középosztály és a társadalom alsó kétharmadát kitevő nép osztályszövetségének hiánya témakörben neves értelmiségiek meghívásával. Reményeink szerint ez hozzájárulhat az értelmiség nélkülözhetetlen, de hiányzó részvételének tisztázásához és az értelmiség-nép osztályszövetségének alapjai lerakásához. A téma bekerül Kásler Árpád, a párt elnökének 4. országjáró körútja tematikájába is, amelynek Érd is rövidesen közzétételre kerülő országjáró állomása lesz
Dr. Kriston István
politológus, jogász, európajogi szakjogász